Evet. Omega 3 yağ asitlerinin kemik sağlığının korunmasına ve kemiklerin güçlenmesine yardımcı olduğunu gösteren bir çok bilimsel kanıt bulunmaktadır. Çalışmalar bu esansiyel (vücut için vazgeçilemez derecede önemli oldukları anlamına gelir) yağ asitlerinin kemik mineral yoğunluğunu doğrudan etkilediğini göstermektedir. Ayrıca çalışmalarda Omega 3 yağ asitlerinin genç erkeklerde kemik yapımına katkı sağladığı da görülmüştür.
Omega 3 yağ asitleri genç erkeklerde kemik gelişimini destekler!
2007 yılı Mart ayından Amerikan Klinik Beslenme Dergisinde yayınlanan bir çalışmada vücutta bulunan Omega 3 yağ asitleri miktarı ile tüm vücudun ve omurganın kemik mineral yoğunluğu ve omurganın kemik mineral yoğunluğunun artışı arasında pozitif bir bağlantı olduğu ortaya konulmuştur. İsveç’te yapılan bu çalışmada yaşları 16-24 arasında değişen 78 genç erkek ele alınmıştır. Çalışmanın başında çalışmaya katılanların kemik mineral yoğunluğu ölçümleri yapılmıştır. Çalışma sonunda çalışmaya katılanların vücutlarında bulunan Omega 3 yağ asitleri miktarı ve kemik mineral yoğunlukları tekrar ölçülmüştür.
Peki sonuçlar ne göstermektedir? Vücutlarındaki Omega 3 yağ asitleri miktarı yüksek olan genç erkeklerin kemik mineral yoğunluklarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu yoğunluğun temel sebebinin Omega 3 yağ asitlerinden DHA ve onunla kombine olarak çalışan EPA miktarının yüksek olmasına bağlı olduğu ifade edilmiştir.
Omega 3 yağ asitleri kemik hücrelerinin fonksiyonunu etkileyebilir!
Çalışmalar Omega 3 yağ asitlerinin bazı spesifik kemik hücrelerinin aktivitelerini etkileyebildiğini göstermiştir. Örneğin, bazı çalışmalarda Omega 3 yağ asitlerinin hem kemik formasyonunu etkileyebildiği hem de kemik bütünlüğünün bozulmasına sebep olan hücrelerin aktivitelerini azaltabildiği bu yolla kemik kaybını önlemeye yardımcı olabildiği görülmüştür.
Besinler yolu ile alınan Omega 3 miktarı yetersizdir!
Günümüzde ortalama bir insanın günlük beslenmesi ile aldığı Omega 3 miktarının yaklaşık 100 mg. civarında olduğu düşünülmektedir. Günlük alınması önerilen Omega 3 yağ asitleri miktarı EPA ve DHA’nın toplamı olarak 300 ile 500 mg. Arasında değişmektedir. Beslenme ile alınan miktar düşünüldüğünde pek çok insanın günlük alması gereken miktarın çok altında Omega 3 aldığı net bir biçimde görülmektedir.
Günlük Omega 3 alımınızı artırmanın yolları!
Omega 3 yağ asitleri insan vücudu için esansiyel olmalarına karşın vücut içerisinde üretilmeleri mümkün değildir. Bu yüzden sadece beslenme yoluyla elde edilebilmektedirler. İşe Omega 3 içeren besin maddelerinin tüketimini artırarak başlayabilirsiniz. Somon, uskumru ve sardunya gibi balıklar çok yüksek Omega 3 değerlerine sahiptirler. Aynı zamanda keten tohumu, ceviz, yapraklı yeşil sebzeler ve soya fasulyesi de yüksek miktarda Omega 3 yağ asitleri içerirler.
Ayrıca günlük almanız gereken Omega 3 miktarını tamamlamak için doğal tamamlayıcılardan da faydalanabilirsiniz. NATROL Omega 3 Lemon Flavor içeriğinde bulunan 323 mg. EPA ve 215 mg. DHA ile günlük ihtiyacınızın tam olarak karşılanmasına yardımcı olur. Öte yandan içerdiği doğal limon aroması ile balık kokusundan ve tatından tamamen arındırılmıştır. Kemik ve eklem sağlığınızı desteklemek için NATROL Omega 3 Lemon Flavor ve NATROL Hyaluronic Acid, MSM & Glucosamine ürünlerini kombine olarak kullanabilirsiniz.